Morsan bjuder till

13 Mar

Jag kompade ut en timme tidigare idag. Tyckte att jag arbetat för mycket på sistone. Behövde vila, få krafter.

Då finns det två alternativ. Åka raka vägen hem, slänga sig i sängen, powernappa trekvart och sen hämta ungarna. Eller. Åka raka vägen och hämta ungarna, placera oss alla i soffan under ett tjockt täcke framför en film och käka smörgåsrån med mycket smör och dricka varm oboy.

Beslutsångest.

Men jag valde det sistnämnda.

Tror ni inte ungarna går totalt bärsärk där jag ligger under filten smulandes med mina rån. De slåss nämligen om sin moders kärlek. Vem ska sitta närmast mig osv. Det blir gråt och tandagnisslan, knuffar och brottning.

Det enda jag ville var att samla krafter. Inte bli av med dem. Till slut somnar jag framför hotell Transylvanien med två frimärken på mig. Motiv barn.

Nästa gång ska jag umgås bara med mig själv.

20130313-212743.jpg
Om ni tycker att Ingo verkar långhårig så kan jag meddela om att det inte är något emot vad han är nu. (Bilden är från december).

Lämna en kommentar