I’m back!

3 Sep

Amen tjenare! Jag är inte död, har bara varit busy, busy som en säger. Vi kan väl säga att kalajset med stort K har distraherat mig från bloggen. Ja, jävlar vilken skiva! 30 bast är jag nu. Inte alls. Men en kan nästan tro’t! Eventuellt var jag fullare än jag vill tro för jag tycker att kvällen fortlöpte i ett huj! Jag minns skratt, så mycket skratt, dans och kärlek. God mat och halvdana lekar. Vurpor (många) och sjöslag.

Planen var att ta sjukt mycket kort och filmer för att kunna uppdatera Krattorparns Märta under kvällen. En bild tog jag. Den här. Jättefestlig.

20120903-210018.jpg

Och såhär såg jag ut åtta på morgonen innan Lundens Matrona hämtade mig för att fixa det sista städet (omoget att hyra bygdegården för dop dagen efter). Tre timmars sömn. Färdigsminkad och festklädd – snygg som få.

20120903-210318.jpg

Tim hade tryckt upp en tisha med mig som 16-åring på. Jag fick den sen. Honored är bara förnamnet. Så jävla fint.

20120903-210443.jpg

Och Maja. Ja. Jag finner inga ord. Kommer jag någonsin smälta detta? 25 års vänskap karvat i skinn. Jag älskar dig nog ännu lite mer nu.

20120903-210634.jpg

Och eftersom jag fortfarande var full igår, typ så har jag tillåtit mig att vara bakis även idag. Och så fort jag fick möjlighet intog jag denna position.

20120903-210804.jpg

Och näsan bröt jag typ också. Grannens asplakata son snurrade in mig i en avancerad bugg och tog emot min lilla uppnäsa med sin axel. Den ömmar fortfarande. Inget brutet dock. Lite synd ändå. Det hade känts coolt att komma tillbaka till jobbet med tejpad nos.

20120903-211334.jpg

20120903-211400.jpg

Ett svar to “I’m back!”

  1. masklund september 3, 2012 den 8:57 e m #

    Jag var allt förberedd på att du ev skulle ha lite för fullt upp för att hinna med uppdatering :-)! Men Martin skickade två kort under kvällen, så lite uppdaterad blev jag allt haha… Låter som festen/kvällen/natten var alldeles, alldeles underbar!!! Ser fram emot att höra mer om det hela:-))

Lämna en kommentar