Latsidan?

12 Dec

Ni kanske tycker att jag legat på latsidan på sistone? Men, det ska ni ha jävligt klart för er att det har jag ICKE. Dä ä så môe nu, dä ä bara dä. Nationella kukprov som ska rättas. Husritningar som ska färdigställas. Sjuka barn och fan å hans moster.

En uppdatering för er som saknat mig (naaaw, you all did, aiiight!?):

Jag har varit och inskolat Ingo på förskola, nästa termin ska nämligen morsan gå upp till heltid och dagmamman är ledig måndagar. Således hängde vi bland snoriga ungar nån timme och det gick galant.

20121212-205303.jpg

20121212-205312.jpg
Jag fick bra vibbar här. Det kändes genusmedvetet (Inget rosa jävla dockrum! Inget blå snickeriverkstad!) och personaltätt. Bra så.

Vi (nåja, den glade) har även ägnat varje kväll åt att rita om mina högst bristfälliga husritningar. Tillbyggnad har ju varit planerad sen länge men tydligen tycker Trollhättans Stad att jag inte gör fackmannamässigt utförda ritningar så nu ritar Tobbe om allt. Jag tassar på tå och servar under tiden.

20121212-205724.jpg
Med tanke på vilket obefintligt tålamod han har så har han lyckats riktigt bra. Han svär och gormar emellanåt men ändå! Jag trodde jag kände honom utan och innan men uppvisar en helt ny sida. Arkitektsidan. Jag säger att jag tänder på arkitekter men han är så fokuserad så han nappar inte trots att jag bjuder ut mig flera gånger om.

20121212-210100.jpg

20121212-210107.jpg

20121212-210113.jpg
För övrigt så hänger jag mest med mina nationella prov. I söndags satt jag på O’learys med Mozart i lurarna och var jävligt effektiv. Varje kväll myser jag och Penttauren ner oss framför brasan och jobbar lite till. Det går bra. Jag har flow. Fyra kvar nu.

Sen är det bara trettio uppsatser och tjugoen historiska artiklar kvar före lovet. Almost there!

Lämna en kommentar