Flexibel. Effektiv. Trött som fan.

15 Nov

Igår var jag så trött, så trött. Urlakad var nog ordet som beskrev mig bäst.

Och Vilda vet vad som gäller när morsan är in that mood. Tandborstning kl 19 följt av många kuddar och Anastasia.

20121115-082501.jpg
Räddaren i nöden.

Anastasia är liksom ”vår film”. Min och Vildas. Den skulle vi aldrig slötitta på. Den beundras bara vid särskilda tillfällen. Trötta, deppiga, urlakade tillfällen. Vi älskar musiken. Och byggnaderna. Och karaktärerna. Och nu drömmer vi om Ryssland.

Men trots Anastasia så fick jag en riktig rövnatt. Sov kasst nåt så inihelvete. Men som tur är har jag bokat i en heldags rättning hemma idag så jag behöver inte låtsas vara pigg och glad på något sätt.

20121115-083000.jpg
Ni ser rättningshögen där. Kommer jag igenom hälften så är jag mer än nöjd. Jag har lagt upp dagens planering på följande sätt: 20-30 minuters effektiv rättning (hjärnan kan inte fokusera längre än så. True story.) följt av paus i form av hemsyssla. Exempelvis plocka upp Vildas pysselrester från mattan. Eller kläder som ligger och dräller. Eller diska en gammal vällingflaska. Max 5-10 minuter får det ta. Därefter på’t igen. Om en timme har jag min första rast. Chokladbollar och the. Belöningar är bra.

Nu en treo, sen jävlar ska det rättas till ögonen blöder!

So long!

Lämna en kommentar